Известие

Collapse
No announcement yet.

От 17ка на 15ка джанта ще има ли разлика в вървенето

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
    Да, като уточни че става въпрос за поведението на пътя и промяната във волана - има логика

    На автора на темата бих му препоръчал, ако минава на 15ки - 185/65/15 за зимни и 195/60/15 за летни.
    +1,бих препоръчал същите размери.Освен,че колата ще се държи добре на пътя,това няма да се отрази значително финансово на собственика.
    Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

    Comment


    • #17
      Ако не робуваш на марки и да даваш по 150+ лв за гума, си остани на 17-те. Моята кола е с 205/50/17 и зима и лято. И намирам чисто нови гуми като се има предвид, че този размер е малко странен. Гумите се движат около 80-90 лв броя. Не са 'маркови', но се справят супер и в сняг и дъжд.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
        Контактната площ не променя стойността на силата..
        Коя сила?
        Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
        Масата зависи от контактната площ. Но и от още доста неща.
        Масата на кое?

        Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
        Контактната площ създава усещане за по-тежки джанти във волана и в самото поведение на пътя. Заради по-голямото сцепление.
        Не мисля че се е родил тоя дето може да усети тежеста на джантите чрез волана......освен ако разликата не е над 20кг, което на теория е невъзможно......
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #19
          Автора ще го посъветвам да вземе решение според преоритетите си.
          Основната зависимост която да гледа е - цена/външен вид.

          Ако му харесва колата със 17ки, и има желание да ги запази, варианта му е като моя. Взима си за зимни 4бр 15ки с 4 хубави зимни гуми. А лятото си кара със 17ките.

          Ако му е все тая, и колата му харесва със 17ки и 15ки, да минава на 15ки. Хем ще си продаде 17ките, хем ще му идват евтино всичките гуми. Но е добре пак да вземе два чифта джанти 15ки за зимата и лятото. Ако няма намеренке да сменя колата близките 2-3 години. Зимните може да са стоманени.

          Въпрос на лични преоритети е дилемата. Но това са двата основни фактора, които ще се отразят. Другите са прекалено незначителни.

          Comment


          • #20
            Коя сила? - силата, която гумата ще приложи в/у асфалта.

            Масата на кое? - масата на задвижващите части. В случая джанта+гума

            Не мисля че се е родил тоя дето може да усети тежеста на джантите чрез волана......освен ако разликата не е над 20кг, което на теория е невъзможно......
            Не. Не се е родил. Няма и да я усетиш. За това използвах думата "усещане". Понеже е само усещане. А реално тежестта във волана, по-голямото усилие с което ще го завъртиш, ще дойде от по-голямата контактна площ.
            Понеже гумата е проектирана така, че двигателя да я задвижи чрез търкаляне. В този случай, колкото повече приплъзване имаш, толкова повече загуби, но не и свършена работа. А дори и да нямаш приплъзване, по-голямото сцепление, няма да противодейства на силата на задвижване, понеже движението е чрез ръркаляне.

            Но когато въртиш волана, движението става чрез приплъзване. Тоест, колкото повече контактна площ имаш, толкова повече триене. И съответно по-голяма сила за да го преодолее. Тогава триенето, оказва пряко влияние на свършената работа.

            ПП: тези неща можеше просто да ги обясниш, вместо да ме караш с въпроси.
            Last edited by 52outs; d.m.y г., 17:49.

            Comment


            • #21
              Аз имам 15ки зимни и 16ки летни и определено с 16ките колата върви по-добре. Но можe и да е, защото 15ките не са оригинални. Но определно с по-големите джанти колата е по-стабилна.

              PS: @Ghostface86, случайно да си мод в андроид форума?
              2005 156 1.9 JTD 115
              2004 GT 2.0 JTS 165

              Comment


              • #22
                Благодаря ви за подробните отговори пичаги

                Comment


                • #23
                  Красотата иска жертви!
                  Карай си със 17-ските!
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #24
                    Младежи, хубаво спорите за маси на джантите, но ви убягва нещо от физиката, което е важно за въртящи се предмети каквито са гумите:
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia
                    Върпосният инерционен момент трябва да се добави към масата, когато става върпос за въртеливо движение. Той е пропорционален освен на масата на джантата и на квадрата на растоянието до оста на въртене.
                    По-малките джанти дори да не са много по-леки, имат по-малко разстояние на масата си до центъра, което вдигнато на квадрат прави въртенето много по-леко. Същата теория обяснява и защо с олекотен маховик колата се чувства по-пъргава, макар самото олекотяване да е някакви си грамове.
                    '05 166 V6
                    '98 156 2.0 TS ex ...

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                      Младежи, хубаво спорите за маси на джантите, но ви убягва нещо от физиката, което е важно за въртящи се предмети каквито са гумите:
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia
                      Върпосният инерционен момент трябва да се добави към масата, когато става върпос за въртеливо движение. Той е пропорционален освен на масата на джантата и на квадрата на растоянието до оста на въртене.
                      По-малките джанти дори да не са много по-леки, имат по-малко разстояние на масата си до центъра, което вдигнато на квадрат прави въртенето много по-леко. Същата теория обяснява и защо с олекотен маховик колата се чувства по-пъргава, макар самото олекотяване да е някакви си грамове.
                      Коментирахме го в началото. Да. Така е

                      Comment


                      • #26
                        гуми с джанти

                        Колега,ще има голяма разлика в скоростта,и ще имаш проблеми с радарите.
                        Алфа Ромео 159

                        Comment


                        • #27
                          Това не го определя размерът на джантите, а този на гумите.


                          Comment


                          • #28
                            А този на гумите го определят джантите...
                            Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от radiboy Покажи съобщение
                              А този на гумите го определят джантите...

                              Не си разбрал.
                              На една джанта 15ка можеш да сложиш и 195/50/15 , можеш и 195/70/15.
                              156 2.0TS

                              Comment


                              • #30
                                Оптималния размер на джантите при 147 за мен е 16''. С 15ки и стандартен размер на гумите, управлението и спирането страдат, а при 17ките започва да се усеща всеки фас, изхвърлен на пътя. Безспорно, с по-големи джанти е по-красива, но си ползвам колата за ежедневна и не ми идва практично.

                                Comment

                                Working...
                                X